Dodano produkt do koszyka

Morsowanie Jak świadomie obcować z zimnem

Morsowanie Jak świadomie obcować z zimnem

Romanovski Valerjan

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
Wydawca:
Liczba sztuk w magazynie:
51
Dostępność:

Bestseller

Cena: 49.90 zł 32.42

Książka

Ilość:
Dostawa
  • Poczta Polska 11.70 zł
  • Paczkomaty InPost 10.99 zł
  • Kurier DPD 13.00 zł
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.90 zł
  • Orlen Paczka 10.40 zł
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł
Opis produktu
Jeśli planujesz rozpocząć swoją przygodę z morsowaniem nie musisz być fanatykiem zdrowego stylu życia i posiadać doskonałą formę fizyczną. Jednak aby lodowe kąpiele były bezpieczne, konieczne należy się do nich przygotować. Należy przygotować zarówno ciało pod względem fizycznym, jak i umysł. Przygotowanie teoretycznie także odgrywa niebagatelną rolę. Przed pierwszym morsowaniem koniecznie należy wiedzieć jakie reakcje zachodzą w organizmie i czego możemy się spodziewać . Warto wiedzieć, że niektóre czynniki wykluczają korzystanie z lodowych kąpieli, jednymi z nich są: młody wiek, stany specjalne organizmu (np. ciąża, rekonwalescencja) lub niektóre choroby (m.in.: padaczka, nadciśnienie, choroby psychiczne i neurologiczne czy borelioza) . Koniecznie należy wiedzieć co uniemożliwia uprawianie morsowania. A nawet jeśli nasz stan zdrowia jest dobry, to warto przed rozpoczęciem morsowania zasięgnąć opinii lekarza, który określi czy możemy pozwolić sobie na lodowate kąpiele, czy jednak lepiej ich unikać i szukać innych form hartowania organizmu. Książka "Morsowanie Jak świadomie obcować z zimnem" napisana jest dwoma językami. Pierwszy jest prosty i wciągający, dzięki któremu książkę czyta się jak opowiadanie, drugi zawiera mnóstwo profesjonalnych terminów. Jednak ten dualizm nie przeszkadza i czytelnik swobodnie może się poruszać po książce. Lektura tej książki pomoże odnaleźć odpowiedzi na pytania: Jak zacząć morsowanie i jak się do niego przygotować? Gdzie morsować i jak często? Co się dzieje z ciałem podczas morsowania? Czym jest morsowanie na sucho? Co koniecznie trzeba zabrać ze sobą na morsowanie? Kiedy i gdzie rozpocząć morsowanie? Jak hartować organizm zimnem? Fachowa literatura o morsowaniu pomoże odpowiedzieć na wszystkie te pytania i wątpliwości. Jeśli zatem chcecie poprawić swoją odporność i planujecie rozpocząć przygodę z morsowaniem to poradniki o morsowaniu będą pierwszym krokiem do sprostania temu wyzwaniu! W książce znajdziecie też ciekawe historie osób, dla których zimne kąpiele są rozrywką, stylem życia i sposobem na zdobycie odporności i hartowania organizmu. Książka dostarcza olbrzymiej dawki wiedzy, dzięki czemu można zrozumieć co dzieje się z organizmem kiedy zanurza się w lodowatej wodzie i dlaczego tak dobrze wpływa ona na nasze zdrowie.

Autor
Romanovski Valerjan
Język
polski
Wydawnictwo
Pascal
ISBN
9788381038263
Rok wydania
2021
Liczba stron
288
Oprawa
Miękka
Format
16.0x21.0cm
Typ publikacji
Książka
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Morsowanie - jak zacząć?

Jak zacząć morsowanie?

Najtrudniejszy pierwszy krok...Nie każdy rodzi się morsem, a wielu z nas ma niską odporność na zimno. Jednak coraz więcej informacji o tym, że morsowanie i hartowanie się poprzez świadome wystawianie ciała na zimno ma zbawiennie wpływa na organizm sprawiło, że w ostatnich latach morsowanie stało się niezwykle popularną formą rekreacji. Sport, właściwa dieta i zdrowy styl życia – to warunki konieczne, by zachować zdrowie i młodość. Jak w każdej dyscyplinie, również w morsowaniu, kluczowa jest motywacja, bo morsowanie to nie tylko konieczność przełamania fizycznej bariery kontaktu z zimną wodą, ale również pokonanie psychicznej blokady.  Przed rozpoczęciem przygody z lodowatymi kąpielami koniecznie należy się do nich właściwie przygotować. Solidną dawkę wiedzy zapewnią fachowe poradniki o morsowaniu opracowane przez doświadczonych morsów. Dzięki książkom o morsowaniu dowiesz się wszystkiego co konieczne, by bezpiecznie rozpocząć przygodę z morsowaniem, dowiesz się też co się dzieje z ciałem podczas lodowych kąpieli, jakie zachodzą w nim procesy i co tak naprawdę się zmienia.

Morsowanie krok po kroku

Poradniki o morsowaniu wskażą jak powinny wyglądać zimne kąpiele, na co zwrócić szczególną uwagę podczas morsowania, jakie akcesoria są niezbędne dla morsów i z jakimi reakcjami organizmu mogą mieć do czynienia. Warto znać je jeszcze przed morsowaniem, tak by w ich trakcie nie doszło do nieprzyjemnych, a nawet niebezpiecznych dla zdrowia i życia sytuacji. Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę bycia morsem, mogą rozpocząć kąpiel krótką rozgrzewką. Jednak część doświadczonych morsów twierdzi, że ta nie jest niezbędna i przynosi gównie efekt psychologiczny oswojenia się z zimnem.

1. Skonsultuj się z lekarzem, zadbaj o kondycję, przygotuj organizm 
2. Znajdź okoliczną grupę morsową lub zadbaj o towarzystwo
3. Odpowiednio się przygotuj, spakuj potrzebne rzeczy (czapka, rękawiczki, buty neoprenowe, koc lub mata, ciepła odzież, gorąca herbata), zjedz ciepły, białkowy posiłek
4. Do wody wchodź pewnie, ale spokojnie. Rozgrzewka jest wskazana, ale nie niezbędna
5. Po morsowaniu szybko przebierz się w suche ubranie i rozgrzej ciepłym napojem.

Sezon na morsa czyli kiedy morsować

W naszym klimacie sezon na morsowanie zaczyna się już w październiku lub listopadzie i trwa aż do końca marca. Umownie przyjmuje się, że morsowanie to kąpiele w temperaturze wody poniżej 14 stopni Celsjusza, jednak warto zaznaczyć, że im zimniejsza woda podczas kąpieli, tym więcej korzyści przynosi dla organizmu. Rozpoczęcie morsowania już jesienią pozwoli przyzwyczaić się do obcowania z zimnem, tak by nie fundować organizmowi szoku gdy temperatura wody będzie wynosiła zaledwie kilka stopni. Jesienne morsowanie jest dobrym pomysłem zwłaszcza dla początkujących morsów.

Jak długo zażywać lodowatych kąpieli

To zależy, zależy od warunków atmosferycznych, aktualnego samopoczucia, ale i stanu zdrowia. Ważniejsze od czasu spędzonego w wodzie jest to jak się zanurzamy. Morsowanie przynosi korzyści tylko przy pełnym zanurzeniu aż po samą szyję (z rękami uniesionymi nad głową), zanurzanie się jedynie do pasa przynosi niewiele korzyści. Bardzo ważne jest zanurzenie co najmniej nad poziom serca. Aby morsowanie było skuteczne i przynosiło wymierne efekty, zalecane są regularne, cotygodniowe kąpiele.

Korzyści z morsowania

Za hart ducha i regularne zażywanie lodowatych kąpieli organizm z pewnością się odwdzięczy. Poniżej tylko kilka korzyści z morsowania.

  1. Morsowanie zwiększa odporność
  2. Pomaga w odchudzaniu i likwidacji zbędnej warstwy tłuszczowej
  3. Zbawiennie wpływa na choroby skóry, pomaga w zwalczaniu cellulitu, polepsza ukrwienie
  4. Dobrze wpływa na stawy i układ kostny
  5. Poprawia funkcjonowania serca i układu sercowo - naczyniowego
  6. Zwiększa wydzielanie endorfin, poprawia samopoczucie, daje potężny zastrzyk energii

Rady zebrane od doświadczonych morsów:

  1. Nawet jeśli cieszysz się dobrym zdrowiem i kondycją warto skonsultować decyzję o rozpoczęciu morsowania z lekarzem. Wiele stanów zdrowia wyklucza morsowanie, są nimi różne choroby (np. padaczka, bolerioza, choroby układu krwionośnego, nadciśnienie tętnicze), stany wyjątkowe (ciąża, rekonwalescencja), ale też nadmierna chudość.
  2. Morsowanie wiąże się z potężnym zużyciem energetycznym, warto zjeść dobry, wysokobiałkowy posiłek przed kąpielą.
  3. Morsujemy tylko w akwenach wodnych, które znamy i wiemy że są bezpieczne.
  4. Nie morsujmy w pojedynkę. Jeśli nie chcemy dołączać do lokalnej grupy morsowej, bo preferujemy kąpiele indywidualne, zabierzmy ze sobą bliską osobą. Czasem jej pomoc bywa nieoceniona...
  5. W żadnym wypadku nie wolno spożywać alkoholu przed morsowaniem!
  6. Podchodźmy do morsowania indywidualnie i zdroworozsądkowo. Każdy organizm jest inny, należy się w niego wsłuchać i reagować na sygnały, które nam wysyła.

Książki i  poradniki o morsowaniu w księgarni BeMyBook.pl
Zachęcamy też do odwiedzenia działu książek poświęconych zdrowemu stylowi życia.

Książki o morsowaniu

Trochę historii morsowania

Najstarsze informacje związane z lodowatymi kąpielami w celach leczniczych pochodzą z Egiptu i są datowane na rok 2500 p.n.e. Hipokrates twierdził, że „zimna woda rozgrzewa, a ciepła oziębia” i zalecał zimną wodę w leczeniu chorób paralitycznych, gorączkowych i podagrycznych. Obecnie kąpiele w lodowatej wodzie przeżywają swój renesans. Rosnące zainteresowanie tą formą rekreacji związane jest przede wszystkim ze znacznym wzrostem odporności i zahartowania organizmów morsujących osób, co bezsprzecznie potwierdzają badania.

Zalety morsowania

Zalet morsowania jest naprawdę mnóstwo, najbardziej znany jest jego dobroczynny wpływ na zwiększenie odporności, jednak lista korzyści jest znacznie dłuższa. Morsowanie może działać antynowotworowo i profilaktycznie w wielu chorobach cywilizacyjnych, poprawia wydolność układu sercowo-naczyniowego, zdecydowanie poprawia krążenie i ukrwienie skóry, przyczynia się do lepszej regeneracji organizmu oraz pomaga leczyć choroby alergiczne i dermatologiczne. Morsowanie wyszczupla, poprawia napięcie skóry i pomaga zwalczyć cellulit. Dodatkowo wspaniale poprawia samopoczucie i obniża stres.

Bezpieczeństwo podczas morsowania

Aby rozpocząć swoją przygodę z lodowatymi kąpielami nie trzeba być fanatykiem zdrowego stylu życia i cieszyć się doskonałą formą fizyczną. Jednak, by morsowanie było bezpieczne, konieczne należy się do niego przygotować fizycznie i teoretycznie. Już przed pierwszym morsowaniem koniecznie należy wiedzieć jakie reakcje zachodzą w organizmie. Niektóre czynniki mogą wpłynąć na to, że korzystanie z lodowych kąpieli w ogóle nie będzie możliwe. Wiek (np. małe dzieci), stany specjalne organizmu (np. ciąża, rekonwalescencja), niektóre choroby (m.in.: padaczka, nadciśnienie, choroby psychiczne i neurologiczne, borelioza) uniemożliwiają uprawianie morsowania. Nawet jeśli nasz stan zdrowia jest dobry, to warto przed rozpoczęciem morsowania zasięgnąć opinii lekarza, który określi czy możemy pozwolić sobie na lodowate kąpiele, czy jednak lepiej ich unikać i szukać innych form hartowania organizmu.

Teoria jest ważna

Jak zacząć morsowanie i jak się do niego przygotować? Gdzie morsować i jak często? Co się dzieje z ciałem podczas morsowania? Czym jest morsowanie na sucho? Co koniecznie trzeba zabrać ze sobą na morsowanie? Kiedy i gdzie rozpocząć morsowanie? Fachowa literatura o morsowaniu pomoże odpowiedzieć na wszystkie te pytania i wątpliwości. Jeśli zatem chcecie poprawić swoją odporność, pragniecie przeżyć coś niezwykłego i planujecie rozpocząć przygodę z morsowaniem to poradniki o morsowaniu będą pierwszym krokiem do sprostania temu wyzwaniu! W naszym zestawieniu znajdziecie ciekawe książki o morsowaniu, a w nich wiele cennych wskazówek i informacji, które docenią zarówno początkujący amatorzy zimnych kąpieli, jak i doświadczone „morsy”.

Więcej książek o zdrowym stylu życia znajdziecie w dziale: Zdrowy tryb życia. Fitness. Joga. Tai Chi

 

Zapytaj o produkt

Zobacz także

Cena: 30.00 zł 19.15 zł
Do koszyka
Cena: 34.99 zł 23.20 zł
Do koszyka
Cena: 39.99 zł 26.52 zł
Do koszyka
Cena: 49.90 zł 32.52 zł
Do koszyka
Cena: 49.00 zł 42.26 zł
Do koszyka
Cena: 49.90 zł 32.42 zł
Do koszyka
Kontakt

Księgarnia internetowa
BeMyBook

prowadzona przez:
Marcin Trela FHU MATRE
ul. Nad Fosą 11c
30-699 Kraków
NIP: 6281993986

(+48) 724 987 348 pon.-pt. 9-18
biuro@bemybook.pl